Урок трудового навчання в 2 класі. Робота з природним матеріалом. Виготовлення аплікації «Метелик»
Мета. Прищеплювати учням уміння, навички роботи з природним матеріалом; розвивати увагу, уяву, естетичні почуття, фантазію; виховувати охайність у роботі, відповідальність за доручену справу, естетичний смак, почуття прекрасного.
- Автор: Коваленко Ольга Анатоліївна
- Заклад: Білоцерківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням слов’янських мов
- Тема: Робота з природним матеріалом. Виготовлення аплікації «Метелик»
- Спрямування: 2 клас/трудове навчання
Обладнання. Різнокольоровий картон, клей, олівець, шаблони метелика, ілюстрації із зображенням метеликів, природний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Привітання з гостями.
- Всі сідайте діти тихо
Домовляймось не шуміти,
на уроці не дрімати,
а старанно працювати.
- Перевірка готовності до уроку.
Подивіться чи всі приготувалися до уроку.
- Упорядкування робочих місць.
На парті лежить картон, клей, шаблон, серветки, природний матеріал.
ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
- Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні ми вирушимо у світ комах. Уявіть, що ви перетворилися на крихітних чоловічків і опинилися на галявині. Навколо вас безліч різних жуків, мурашок, мошок, а над головою …
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіла,
Враз знялась і полетіла. (Метелик)
Так, це метелик!
- Вступна бесіда.
- Чи знаєте ви, скільки комах існує насправді?
Напевно, вас здивує ця кількість: від 2 до 3 млн. різних видів! (ілюстрації на дошці)
- Які ви знаєте види метеликів?
Це найчисленніша група тварин. Метелики – це неймовірні створіння, якими так любимо милуватися. З глибокої давнини люди захоплювалися їх красою і тендітністю. У різних країнах є свої уявлення про метеликів.
- У слов’ян із метеликом пов’язували уявлення про душу.
- У Болгарії – під час посухи метелика просять про дощ.
- У Японії – побачити метелика у своєму домі – на щастя.
У літературі, у фолькльорі метелик – символ свободи, кохання і надії. Недарма їх люблять зображати художники, композитори і поети – оспівувати.
- Слухання «Казки про білого метелика»
- Чи сподобалась вам казка?
Чудова, добра казка! Отже, якщо хочеться щоб світ став веселішим та красиві-шим ми на уроці виготовимо аплікацію «Метелик» із природного матеріалу.
ІІІ. Демонстрування та аналіз зразка.
- Розгляньте метеликів уважно.
- З якого природного матеріалу виготовлено?
- Що можна використати для виготовлення тулуба, голівки, крилець, вусиків?
- Інструктаж учителя.
а) Якщо хочете отримати таких метеликів:
- візьміть кольоровий картон;
- обведіть олівцем шаблон по контуру;
- домалюйте тулуб та на крильцях візерунки;
- підберіть природний матеріал для різних частин метелика.
ІV. Фізкультхвилинка.
Чітко руки піднімаєм,
Пальці вгорі розтискаєм,
Руки вже над головою,
Тож дивись перед собою.
Виправляємо хребет,
лікті зводимо вперед,
Мов метелики злітаєм
І тихесенько сідаєм.
V. Практична робота учнів.
- Інструктаж із техніки безпеки.
- Наклеювати природний матеріал потрібно так: намастити контури мете-лика клеєм, потім наклеїти природній матеріал;
- потім намастити клеєм тулуб і накласти вибрану крупу;
- так само голівку;
- вусики;
- крильця робіть різними візерунками, проявляйте фантазію.
Клею багато не наливайте, щоб не виходив за контури. Користуйтесь сервет-кою.
- Самостійна робота учнів.
VІ. Виставка та оцінювання робіт.
- Аналіз робіт.
Подивіться, наш клас перетворився на чудову чарівну галявину!
Які ви молодці! Добре попрацювали!
- Оцінювання робіт.
VІІ. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам наш урок?
- З яким матеріалом ми працювали?
Цю красоту ви можете подарувати рідним та близьким.
Читання вірша.
Урок закінчений.
Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №18-389 від 06.02.2018року. Відповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу.