Урок основ здоров’я в 3 класі. Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом та взуттям.

Основні складові особистої гігієни. Знання про гігієну шкіри та її підхід.
- Автор: Кучма Валентина Володимирівна
- Заклад: Широчанський навчально виховний комплекс, вчитель початкових класів
- Тема: Урок основ здоров’я в 3 класі. Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом та взуттям.
- Спрямування: Для вчителів початкових класів.
Мета навчальна: розглянути основні складові особистої гігієни, сформувати знання про гігієну шкіри та її підхід; вчити охайності, акуратності в догляді за одягом та взуттям; поширювати власний досвід щодо значення особистої гігієни;
Розвивальна: розвивати практичні навички (догляд за руками, тілом, волоссям, одягом, взуттям);
Виховна: виховувати охайність та акуратність, компетентне ставлення до свого здоров’я, бажання в учня бути чистим та охайним, виховувати прагнення до чистоти та порядку.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: малюнки з предметами та засобами особистої гігієни, підручник, друкований робочий зошит, зображення посмішки, пластилін, дзеркальце, малюнки одягу та взуття, ноутбук.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа “Вітання”
Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.
-Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
– Доброго ранку, Полінко, я бажаю тобі веселого дня!
– Доброго ранку, Данилко, я дуже радий тебе бачити!
– Вітаю тебе, Ренато, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
- Фронтальне опитування.
– Які ви знаєте корисні мікроби?
– Чим шкідливі хвороботворні бактерії і віруси?
– Які симптоми захворювання на грип?
- Вправа «Закінчи речення»:
– З минулого уроку я пам ятаю…
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, подивіться на себе у дзеркальце. Чи не забули ви вмитися, причесатися, почистити одяг і взуття?
- Подивіться, будь ласка, уривок з мультфільму і пригадайте як він називається. (Перегляд мультфільму «Мийдодір»)
- Чому від хлопчика тікали всі речі?
- Як ви вважаєте, чи потрібно щодня бути охайним і чистим, щоб зберегти своє здоров я?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яке значення для здоров’я має охайність та особиста гігієна.
- V. Засвоєння нових знань.
- Розповідь учителя.
– Історія одягу з найдавніших часів до наших днів є наче дзеркалом, в якому відбивається вся історія людства. З найдавніших часів людина прагнула прикрити своє тіло. Головним матеріалом для первісної одягу повсюдно були шкіри убитих тварин і з риб ячої шкіри. Такий одяг був дуже простим, одяг виконував роль захисної оболонки тіла людини від будь яких впливів навколишнього середовища.
Історія взуття дуже цікава, сповнена загадок і несподіванок. Взуття потрібне всім: воно захищає наші ніжки від ушкоджень і холоду та є невід’ємною частиною одягу. Але не все так просто, як може здатися на перший погляд.
На думку дослідників, перші в історії людства черевики були щось подібне до онучів з ведмедячих шкур, утеплених зсередини сухою травою. Правда, це всього лише припущення: до наших днів хутряні туфлі з устілками з сіна не дожили. Наші предки носили черевики з очерету, дерева, шкіри та шерсти.
Сьогодні ніхто навіть не замислюється, потрібно вимити руки, прийшовши з вулиці, ніхто не сумнівається з приводу необхідності щодня митися, доглядати за одягом та взуттям.. Однак так було не завжди. Існували тимчасові періоди, коли люди зовсім не надавали таким речам значення. Тому історія розвитку гігієни як науки має довге коріння, що йдуть у глибоке минуле. Паростки ж її і сьогодні актуальні і поширені у всіх країнах, у всіх народностей.
Слово «Гігієна» – здоровий спосіб життя. Одна з головних вимог гігієни – чистота. Народна мудрість говорить « Чистота запорука здоров ‘я». Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.
- Відгадування загадок.
- Я – маленька полотнинка,
Випрана дбайливо.
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі,
І лежати я не звик
Вам ім’я моє відомо, пригадайте я …( Рушник)
- Для чого потрібний рушник?
2.Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
А купатись не люблю,
Бо від того худну. (Мило)
- Для чого потрібне мило?
3.Поки вона гуляла спинка рожевою стала. (Губка)
- Для чого потрібна губка?
- Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в роті. Справу знаю чітко,
Вам ім ‘ я моє знайоме, бо я …..(Зубна щітка)
5.Біла річка
У печеру затекла,
Струмочком виходить –
Зі стінок все виводить. (Зубна паста)
– Для чого потрібна зубна паста?
– Для чого потрібна зубна щітка?
6.Який є, таким покаже
І без слів про все розкаже. (Дзеркало)
7.Два кінця, два кільця,
А посередині – цвяшок. (Ножиці)
- Для чого потрібне дзеркало, а для чого ножиці?
8.Маю я зубців багато,
Зачешу вас як на свято. (Гребінець)
9.Як голівку будеш мити –
Не забудь мене налити. (Шампунь)
- Для чого потрібні гребінець та шампунь?
- Молодці, діти, всі загадки відгадали.
- Складання правил культури зовнішнього вигляду.
- Охайний вигляд, застебнутий на всі ґудзики одяг та взуття.
- Чисті ніс,руки, підстрижені нігті.
- Підстрижене та ретельно розчесане волосся.
- Чиста нижня білизна.
- Наявність носової хустинки.
- Є загальні певні вимоги до форми одягу для занять фізкультурою. Форма повинна бути єдиною. Вона створює особливу атмосферу на занятті, форма виховує акуратність і дисциплінує.
- Форма повинна бути зручною і комфортною, красивою, чистою і охайною.
- Взуття для занять фізичною культурою повинні забезпечувати ідеальну роботу стопи.
4.Ознайомлення з правилами догляду за одягом та взуттям.
- Щоб одяг служив тобі довше і водночас залишався красивим, обов’язково слід дотримуватися основних правил догляду за ним:
- Тримай одяг у чистоті. Дотримуйся вимог щодо прання одягу з різних видів тканин.
- Вчасно прасуй одяг.
- Знявши одяг, складай його або вішай на плечики в шафу.
- Запам’ятай основне правило: взуття служитиме довше, якщо за ним регулярно і правильно доглядати.
- Завжди взувайся по погоді.
- Після довгих прогулянок вулицею пил і бруд із взуття знімай м’якою ганчіркою.
- Чисть взуття не перед виходом з будинку, а відразу після того, як прийшов додому з вулиці.
- В осінньо-зимовий період користуйся водовідштовхувальним засобом, що запобігає глибокому забрудненню взуття.
- Суши взуття на колодці або спеціальній сушарці. Можна набити вологі черевики газетним папером, який добре вбирає вологу.
- Щодня змащуй черевики або чоботи кремом – безкольоровим або підфарбовуючим, залежно від кольору взуття.
- Поліруй взуття спеціальною губкою.
Фізкультхвилинка
Раз, два, три,чотири,п’ять!
Час пришов нам спочивать.
Так, піднесли руки в гору.
Нумо, глянемо на зорі,
А тепер всі руки в боки,
Як білчата, скоки-скоки.
Десять, дев’ять, вісім, сім –
Час за парту сісти всім.
5.Робота з підручником (С.33-37)
1) Читання тексту статті «Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям».
– Як виглядає і почувається охайна людина?
-Про що свідчить охайність людини?
-Доведіть, що від чистоти одягу і взуття залежить здоров’я.
-Поясніть, як слід добирати речі.
-Доведіть, що для різних видів діяльності потрібний різний одяг і взуття.
-Назвіть правила догляду за одягом.
-Які правила догляду за взуттям ви запам’ятали?
Запам’ятай! Учись самостійно доглядати за своїм одягом і взуттям!
VІ. Закріплення вивченого матеріалу..
- Робота за малюнками в підручнику.
– Розгляньте малюнки на с. 33. Які правила особистої гігієни виконують діти?
– Розгляньте малюнки на с. 33. Для яких видів діяльності призначений цей одяг?
-Розгляньте малюнки на с. 35-36. Які правила догляду за одягом і взуттям виконують діти?
- Робота з прислів ями.
- На неохайній людині всяка одежа погана.
- Бережи одяг, поки новий, а здоров’я — поки молодий.
- Робота над загадками.
- Як дивлюся я у нього,
- Робота в парах.
-Розкажіть одне одному про ваш улюблений одяг.
- Робота в друкованих зошитах с. 12-13.
1) Тест «Чи ти охайний» Самостійне виконання.
2) Розгадування ребуса. Колективне виконання.
3) Хто з дітей одягнутий відповідно до зимової погоди? Самостійне виконання.
4) Знайти 8 відмінностей між малюнками. Самостійне виконання.
VІІ. Підбиття підсумків.
-Чому потрібно бути чистим і охайним?
-Що слід робити, щоб бути чистим і охайним щодня?
-Назвіть предмети особистої гігієни.
– Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни та слідкувати за своєю чистотою.
Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №18-1487 від 03.11.2018року. Відповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу.